Schematy skal na gitarze

Poniżej schematy wszystkich pozycji najbardziej podstawowych skal, jakich potrzebujesz, żeby grać. Te schematy w kółkach – elementarz. Nie ma tego dużo, żeby po prostu grać i żeby nie było bardzo nudno. Resztę schematów spokojnie można odpuścić, albo wrócić później w miarę potrzeb. Te skale są OK dla zdecydowanej większości kawalków, jakie możesz chciec zagrać w pierwszych latach gry na gitarze. W sumie jest tego bardzo mało. Pięć schematów.
skale

  • Pentatonika molowa to podstawa i jednocześnie najprostszy schemat. Wystarczy na początek, że ogarniesz pierwszą postać. Potem może Ci się przydać też piąta. Durowa jest praktycznie taka sama, tylko z przesunięciem.
  • Skala bluesowa ma dołożony tylko jeden dodatkowy dźwięk.
  • Eolska jest totalnym killerem. Podstawowa skala molowa. Rozszerza bluesową, też tam pasuje. Kawałki takie jak Isn’t She Lovely Wondera, czy Old Love Claptona – idealne przykłady gdzie eolska ma sens.
  • Harmoniczna ma zmieniony tylko jeden dźwięk w stosunku do eolskiej… ale o tym jeszcze w kolejnych wpisach…

Jedna myśl na temat “Schematy skal na gitarze

Dodaj własny

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

WordPress.com. Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: